En smakebit på søndag: Faunen

Det är söndag igen och idag ska jag ut på landet en sväng, men först tänkte jag dela med mig av en smakbit ur en av de böcker som jag läser. Vill du vara med eller ta del av andra smakbitar? Information och fler smakbitar hittar du inne hos Mari och bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

Min smakbit kommer från Faunen som är Anna-Karin Palms debutroman från 1991. Ett tips som jag fick förra året av Tant Augustas tekopp. Men jag fick inte tag i den då och i stället läste jag Målarens döttrar som jag tyckte om väldigt mycket och jag satte upp Palm på årets Författarfemma. Boken utspelar sig på 1880-talet och 1980-talet, i London.  Jag började läsa den igår och smakbiten är från s. 8.

faunen4

 

Önskar er alla en fin söndag!

31 thoughts on “En smakebit på søndag: Faunen

  1. Det hørtes ut som en bok jeg virkelig ville like, men den er dessverre ikke gitt ut på norsk. Jeg skal ta en titt på Adlibris og se om den finnes på svensk der 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

Kommentera

