Bokbloggsjerka 16 – 19 maj, köpa redan lånade/lästa böcker?

jerka11I helgens bokbloggsjerka undrar Annika:

För dig som läser e-böcker: brukar du köpa en fysisk bok av en e-bok som du har gillat?

För dig som inte läser e-böcker: kan du ge exempel på en bok som du t.ex. lånat på biblioteket, gillat och sedan köpt ett eget ex. av?

Eftersom jag lyssnar mycket på ljudböcker så brukar jag låna e-ljudböcker ibland men jag har inte köpt någon av dem som fysisk bok. Jag köper sällan böcker numera men det har hänt att jag köpt en och annan bok som jag lånat på biblioteket/jobbet. Ett exempel på det är Mördaren ljuger inte ensam, Farligt att förtära och Inte fler mord! av Maria Lang (läste alla Maria Langs böcker när jag var yngre) som jag köpte i en samlad volym för några år sen. Ett köp som ledde till att jag läste om hela serien. Men jag lånade de efterföljande böckerna i serien för jag hade ingen lust att köpa dom. Och jag måste erkänna att jag är lite sugen på att köpa den illustrerade utgåvan av Expeditionen: min kärlekshistoria som jag nyligen läst. En fantastisk bok som jag tyvärr missade att köpa på bokrean. Så om den dyker upp på någon rea eller liknande så slår jag nog till.;)

18 thoughts on “Bokbloggsjerka 16 – 19 maj, köpa redan lånade/lästa böcker?

    • Ja det är en fin grej att köpa böcker som man läste när man var yngre. Jag har kvar några av mina barn- och ungdomsfavoriter och det är himla kul. 🙂

    • Vad kul att ni har några ifall du vill läsa. 🙂 Jag tyckte att det var roligt att läsa om dom, inte minst för att dom är intressanta tidsdokument.

  1. Jag är oekonomisk på alla sätt när det gäller böcker. Jag läser inte e-böcker och jag lånar inte på bibblan… Jag gillar fysiska böcker. och jag vill ha dem kvar hos mig när jag läst dem…

    • Jag läser inte heller e-böcker och jag tycker om att ha fysiska böcker runt mig, även om jag numera inte har samma behov av att äga alla böcker som jag läst. 🙂

Kommentera

