En smakebit på søndag: Tiga är guld

Det är söndag och full fart. Jobbade igår och en hel del ska fixas eftersom det är back to work imorgon. Jag hoppas också få lite tid över till att läsa ut förra söndagens smakbit, Faunen. Denna söndag tänkte jag dela med mig av en smakbit ur boken som jag ska börja på härnäst. Vill du vara med eller ta del av alla trevliga smakprov? Titta då in hos Mari och bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

Smakbiten kommer från Tiga är guld av Lyndsay Faye som är den andra boken om den irländske polisen Timothy Wilde. Den första New Yorks gudar läste jag i juni förra året och den har jag skrivit om här. Jag tyckte om den första boken och det ska bli intressant att sen hur uppföljaren är. Önskar er alla en fin söndag!

tigaärguld_egentagenbildSmakbiten kommer från sidan 9. (klicka på texten så blir den lite större) tigaärguld_textbild2

24 thoughts on “En smakebit på søndag: Tiga är guld

    • Kan verkligen rekommendera den första New Yorks gudar som jag gillade jättemycket. Jag har längtat efter uppföljaren och hoppas att den är lika bra. 🙂

Kommentera

