Top Ten Tuesday: Kommande böcker som jag ser fram mot att läsa

Tisdag och inne hos bloggen The Broke and The Bookish är temat freebie och jag har valt att lista kommande böcker som jag ser fram mot att läsa eller lyssna på.

Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem. Ljudboken läses av Magnus Roosmann. Ny spänningsserie. Kommer i juni.

Flickor som skimrar av Laura Beukes (juli) om en seriemördare som reser genom tiderna.

Den lysande världen av Siri Hustvedt (augusti) beskrivs som en ”intellektuell deckare i konstvärlden”. Jag har inte läst något av författaren men funderat på att göra det och den här lockar lite.

Miriam om natten av Maria Nygren (augusti). Kallas för en identitetsthriller. Ungdomsromanen Fjärde riket var väldigt intressant och stark och jag är nyfiken på denna.

Någon annans skuld av Sarah Hilary (augusti). Debutroman. Brittiskt.

Sex år av Harlan Coben.  Brukar gilla Cobens böcker.

En mörk och förvriden flod av S.J. Bolton. Frågan är om jag orkar vänta till september på den svenska, men jag har lyssnat på de andra böckerna om Lacey Flint på svenska och den som väntar …

Skymningslandet av Marie Hermanson. En av mina favoritförfattare. Kommer i augusti.

Öga för öga, tass för tass av Maria Ernestam (oktober). Spänningshistoria för kattälskare lanseras den som. Anna Maria Käll läser ljudboken och ja det kan kanske vara något.

Nätter i Reykjavik av Arnaldur Indridason (November). Erlendur är tillbaka. Nu som nyutexaminerad polis. Jag har läst alla Indridasons böcker och klart jag vill läsa denna!

8 thoughts on “Top Ten Tuesday: Kommande böcker som jag ser fram mot att läsa

  1. Bolton och Indridason vill jag ha 🙂 Marie Hermanson har jag inte läst än, men Himmelsdalen kommer att bli läst i år och då får vi väl se om jag vill ha fler 🙂

Kommentera

