Top Ten Tuesday

Tisdag och inne hos bloggen The Broke and The Bookish är temat Top Ten Books That Should Be In Your Beach Bag or Ten Books That Will Be In My Beach Bag This Summer.

Semestern närmar sig med stormsteg och om det blir mycket strandläsning det vet jag inte. Jag är inte så jättemycket för att ligga och läsa på stranden. Men sommarläsning lär det bli och jag har valt att lista böcker som jag vill läsa framöver. Eftersom jag åker till England snart så kommer jag nog att ta med mig några av böckerna på listan.

1. The Reckoning av Rennie Airth. Den utkommer nu i juni om den inte redan har utkommit. Står lite olika på olika sidor/nätbokhandlar.

2. Levande begravd av Peter James. Det har blivit lite av en tradition att läsa en Roy Grace bok på sommaren. Av någon anledning började jag med att läsa den tredje och sen den andra så i sommar blir det den första i serien.

3. Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald.

4. Någon bok av Fred Vargas. Tar gärna emot tips på vilken bok jag bör läsa!?

5. Harry Potter och de vises sten/Harry Potter and the philosopher`stone. Tänkte jag skulle lyssna på den engelska ljudboken som läses av Stephen Fry.

6. Slutet på kedjan av Fredrik Olsson

7. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson

8. The Son av Jo Nesbö

9. Janusstenen av Elly Griffiths

10. Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem

Vad ska du läsa i sommar?

 

8 thoughts on “Top Ten Tuesday

  1. Många bra här:-) Slutet på kedjan, Jag heter Miriam osv…
    Sonen är jag väldigt sugen på att prova och Läsarna i Broken Wheel tänkte jag läsa i sommar. Jag har bara läst en av Fred Vargas och den gillade jag inte…

Kommentera

