20 snabba

Dags för en liten enkät som jag har sett många bokbloggare göra. Den kommer från enligt O och here goes.

Snabbläsare eller långsamläsare? Beror nog på boken, formatet – ljudböcker tar oftast lite längre tid än fysiska böcker men har jag gott om tid så läser jag ganska snabbt.

Tegelstenar eller tunnisar? 300 sidor är ganska lagom men jag läser tegelstenar och tunnisar mellan varven.
Bibliotek eller bokhandel? Jag älskar bibliotek, fantastiska guldgruvor.
Ljudbok eller e-bok? E-böcker är ett bra format men jag har inte fastnat för det som jag gjort med ljudböcker.

Inbunden eller pocket? Pocket är bra och behändigt men jag föredrar inbundet.
Vampyrer eller spöken? Har inte fått till det med vampyrer.
En i taget eller slalomläsning? Läser oftast minst två böcker parallellt.
Nytt eller gammalt? Blir mycket nytt men jag gillar att blanda och ge.
Bokmärke eller hundöra? Nej tack till hundöron i böcker (den mästrande bibliotekarien 🙂 ).
Snacks eller godis? Är väldigt förtjust i nötter av olika slag.
Biografier eller memoarer? Läser det inte så ofta men någon gång ibland.
Skräck eller chicklit? Jag läser båda väldigt sällan.
Soffan eller sängen?  Mysigt.
Inne eller ute? Gillar att läsa utomhus men det blir en hel del inomhus läsning.
Boken eller filmen? Ibland blir det filmerna istället för böckerna som med The Hunger Games men det blir nog oftast boken.

Twitter eller Facebook? Finns på FB men är där ganska sällan.

Goodreads eller Boktipset? Har funderat på att registrera mig på Goodreads men jag har inte kommit längre än så.

Kokbok eller Bakbok? Äter gärna bakverk men bakar sällan.

Te eller kaffe? Dricker mycket te men det slinker ner en och annan cappuccino.

Nobelpriset eller Augustipriset? Har nog läst fler Augustipristagare än Nobelpristagare.

Kommentera

