Bokbloggsjerka 13 – 16 juni, Sommarläsning

jerka11En bra inledning på helgen är jerkan och denna gång undrar Annika: Vad ska du läsa i sommar?

En väldigt passande och rolig fråga så här i semestertider. Jag har semester i juni (och i augusti) och om lite över en vecka åker jag till England. Jag har inte bestämt vilka böcker jag ska ta med mig men det finns en hel del böcker som jag vill läsa under sommaren. Däribland Vi kom över havet av Julie Otsuka, Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem, Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald och Slutet på kedjan av Fredrik T Olsson. Och så blir det nog en bok av Peter James då det har blivit lite av sommartradition. Och kanske den första Harry Potter boken på engelska som läses av Stephen Fry.

 

20 thoughts on “Bokbloggsjerka 13 – 16 juni, Sommarläsning

  1. Läsarna i Broken Wheel ligger i min att läsa hög, men jag är inte säker på att jag når till den i sommar, jag betar av mina hyllvärmare istället…

    • Kul att du har den i läshögen. Jag skulle också behöva beta av några hyllvärmare men det dyker hela tiden upp böcker som lockar mer, så dom får ligga till sig ett tag till…. 😉

  2. Jag har en hel hög med böcker här hemma, både nya och hyllvärmare, så jag väljer efter vad jag känner för, inga direkta planer för sommarens läsning.

    • Det är skönast att läsa det som man känner för. 🙂 Jag är lite av en listmänniska och gillar att ha lite planer, men sen ändrar jag mig flera gånger om beroende på tid och lust och vilka andra böcker som dyker upp.

Kommentera

