Top Ten Tuesday, böcker på min sommarlista

Veckans tema inne hos bloggen The Broke and The Bookish är Top Ten Books On My Summer TBR list. Jag är lite av en listmänniska och tycker om att fundera, planera. skriva upp böcker som jag är nyfiken på, kanske kommer att läsa, såna som jag vill läsa och så vidare. Sen blir det inte alltid som jag tänkt för det dyker alltid upp nya spännande böcker som lockar och jobbar man som jag på bibliotek så är det tack och lov ingen hejd på böcker. Jag har gjort en lista på böcker som jag gärna vill läsa och om möjligt under sommaren (juni, juli och augusti).

Vi kom över havet av Julie Otsuka

Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem

Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald

Den lysande världen av Siri Hustvedt

Slutet på kedjan av Fredrik T Olsson

Någon bok av Peter James.

Harry Potter and the Philosopher´s Stone, ljudboken, uppläsare Stephen Fry

The Reckoning av Rennie Airth

Någon bok av Leif G. W. Persson. Har inte läst något av GW Persson och känner att det börjar bli dags men frågan är vilken bok ska jag läsa?

Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson

8 thoughts on “Top Ten Tuesday, böcker på min sommarlista

  1. Om du ska läsa något av GW Persson så rekommenderar jag att du väljer en av böckerna i serien om Lars Martin Johansson. Alltså inteEvert Bäckström 🙂 Såvida du inte gillar att läsa om en grinig, mansgrisig, inkompetent polis som tror att han är Guds gåva till mänskligheten 🙂

  2. Vi kom över havet är med i min sommarläsning också. Plus en herrans massa annat också. Gick lite bananas igår och klickade iväg en lite (?) spontanbeställning… Trots att kombinationen befintlig bokhög + önskelista inför födelsedag förmodligen räcker mer ön väl. Men vad sjutton, det är ju bara sommarsemester en gång om året 😉

Kommentera

