Bokbloggsjerka 20 – 23 juni, väntetid mellan böcker?

jerka11Det är midsommar och min första semesteromgång, härligt! Om ett par dagar åker jag till England och just nu funderar jag en del på vilka böcker jag ska ta med mig på resan vilket är ganska mysigt. ;)

Fredag innebär också jerkan och denna gång undrar Annika: Hur länge väntar du innan du påbörjar en ny bok?

För det mesta blir det ingen väntan för jag har oftast minst två böcker på gång samtidigt. En ljudbok och en pappersbok. Jag tycker att det är skönt att ha två böcker att växla mellan beroende på humör, lust och rent praktiskt. En del böcker som jag läser eller lyssnar på läser jag lite då och då i, andra slukar jag och en del böcker får ligga till sig lite emellanåt, även om dom inte är dåliga, och då är det skönt att ha en annan bok att ta till.

Hur gör du?

Önskar er alla en trevlig midsommar!

 

 

26 thoughts on “Bokbloggsjerka 20 – 23 juni, väntetid mellan böcker?

    • Det kan vara skönt att läsa en bok i taget ibland. Men jag vill gärna ha ett par lite olika böcker att växla mellan, särskilt när den ena är en ljudbok så vill jag också ha en fysisk bok på gång. 😉

    • Det gjorde inte jag heller förut, men sen jag börjat lyssna på ljudböcker så går det bra att växla mellan ljudböcker och pappersböcker, kanske för att det är olika format och olika sätt att läsa på… 😉

  1. Jag har alltid en ljudbok på g men har lite tid till att lyssna så det blir rätt långdragna böcker.. slalomläser även fysiska böcker och som tur är har jag inte börjat läsa så mycket e-böcker som oxå kan slalomläsas vid sidan om.

    • Hihi tänk vad olika det kan vara och tur det. Jag kan inte ge mig iväg utan att ta med mig böcker trots att jag alltid köper böcker under resans gång. 😉

  2. Jag läser en bok och gången, men normalt utan några längre uppehåll mellan böckerna. Just nu är jag sjuk i utmattningsdepression och då går läsandet trögt, varje bok tar längre tid att läsa och det blir längre uppehåll mellan böckerna.

Kommentera

