Tematrio: Sommarläsning

Berätta om tre böcker som du planerar att läsa i sommar! Den uppmaningen kommer i veckans tematrio inne hos Lyrans Noblesser.  Här kommer min trio från ett varmt London:

1. Död mans fotspår av Peter James. Det är den fjärde boken om Roy Grace. Det har blivit lite av en tradition att läsa en bok av Peter James under sommaren och jag tog med mig ljudboken och började lyssna på den igår.

2. Kast med liten kniv av Sara Kadefors. Jag har läst Fågelbovägen 32 och Borta bäst och gillat och det ska bli intressant att läsa denna.

3. The Reckoning är en sprillans ny bok (den fjärde) om kriminalkommissarie John Madden av Rennie Airth. Rennie Airth är ingen högproducerande författare som ger ifrån sig en bok om året. Ett tag trodde jag inte att det skulle bli någon mer bok men nu har den kommit. Jag är på sätt och vis lite rädd för att läsa den. Ni vet hur det kan bli med förväntningar…

 

10 thoughts on “Tematrio: Sommarläsning

  1. Du ser, du fick lite värme i alla fall :). Har ej last de två första men har läst första i Rennie Airth (på recommendation härifrån tror jag) och gillade den mycket.
    Ha en skön semester!

  2. Åhh, trean låter lockande, jag gillar hans böcker! Tvåan har jag läst och jag tyckte den var OK, men inte lika bra som de två andra av henne du nämner!

  3. Kast med liten kniv skulle jag vilja läsa. Fågelbovägen och Borta bäst tyckte jag var okej. Däremot gillar jag verkligen Sandor slash Ida. Lex bok och Nyckelbarnen är också bra så hennes ungdoms/barnböcker har jag tyckt bättre om… Men är alltid nyfiken på vad hon skriver 🙂

    • Jag har inte läst någon av Kadefors ungdomsböcker ännu fast jag länge varit sugen på att läsa Sandor slash Ida och jag är även nyfiken på de andra du nämner. Få se om det kan bli av så småningom 😉

Kommentera

