Innan jag somnar av S.J. Watson

bild 1 (2)Varje kväll förlorar huvudpersonen Christine minnet och när hon vaknar på morgonen minns hon inte vem hon är, vem mannen bredvid henne är och inte heller något om de föregående dagarna i sitt liv.

Det har hänt och händer att jag inte kommer ihåg enkla saker, i stressens virrvarr kan saker och ting hända med minnet, men att helt och hållet bli av med sina minnen, inte minnas vem man är, vilka personerna i omgivningen är…skrämmande tanke som jag nästan inte vågar tänka hela vägen ut.

Jag vet inte vad jag hade förväntat mig, men jag blev glatt överraskad av Innan jag somnar, som jag länge velat läsa och i juni blev det äntligen av. Bokens uppbyggnad skiljer sig en del från andra böcker; den påminner i viss mån om en dagbok. Intrigen är intressant och spännande. Vad är det som har hänt Christine, vem är hon och vem/vilka kan hon lita på? Det är flera svängningar och jag blev överraskad, inte minst av slutet, vilket är ett stort plus hos mig. Storyn och karaktärerna är kanske inte helt och hållet trovärdig(a) i alla situationer, men jag hade överseende med det, för jag tyckte att det var så väldigt spännande. Rekommenderas.

Andra som har bloggat om Innan jag somnar är bland annat Bokföring enligt Monika, C.R.M Nilsson, Lottens Bokblogg, Läsa & Lyssna

I skrivande stund är den inbundna boken tillfälligt slut på Adlibris och Bokus

2 thoughts on “Innan jag somnar av S.J. Watson

  1. Visst var den bra och det där med att bli av med alla minnen, det skrämmer mig på riktigt. Vad hjälplös man blir när man inte vet något om någon i sin omgivning.

Kommentera

