Dessa författare äger jag flest böcker av

Inspirerad av bloggen The Broke and The Bookish tisdagstema som jag missade så har jag gjort en lista över de författare som jag äger flest böcker av. Det var riktigt kul att kolla genom mina boklistor som jag gjorde när jag flyttade. En del var det länge sen jag läste något  av (2, 3, 4, 5, 6 och 7). Undrar hur det skulle vara att läsa dem nu? Andra har jag återupptagit som Stephen King som jag återvände till i år. Och jag blev lite förvånad när jag upptäckte att jag äger 16 titlar av Graham Masterton. Jag läste mycket skräck under min uppväxt men hade glömt att jag har Mastertons böcker. Jag har tagit med författare som jag äger minst 4 böcker av och uppåt.

1. Stephen King.

2. Dean R. Koontz

3. Graham Masterton.

4. Irwin Shaw

5. Evelyn Anthony

6. Rona Jaffe

7. Mario Puzo

8, Sarah Waters

9. Rennie Airth

10. Denise Mina

4 thoughts on “Dessa författare äger jag flest böcker av

    • Han har skrivit en hel del skräck men även annat. Tror att den första boken Manitou kom i mitten av 70-talet. Ska jag vara helt ärlig så minns jag inte så mycket om böckerna. Blev lite överraskad över att jag hade dem. 😉

Kommentera

