En smakebit på søndag: Svarta lådan

Sista semesterveckan har gått i rasande fart och imorgon är det dags att börja jobba igen. Men än så länge är det söndag vilket förutom utomhusteater lite senare idag, innebär smakbitar. Vill du dela med dig av en smakbit ur boken du läser eller ta del av alla trevliga smakprov? Besök då Mari och bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

Dagens smakbit kommer från Svarta lådan av Michael Connelly som är en Harry Bosch-deckare. Tror att det är den sjuttonde men jag har sett lite olika uppgifter om det på nätet. Det är länge sen jag läste en Bosch-deckare (läste några av de första för länge sen och kom sen av mig). Jag har lyssnat på över halva boken som jag tycker är spännande så här långt. Mer info om boken finns här. Smakbiten kommer från början av boken. Med reservation för eventuella skrivfel då jag inte har tillgång till texten.  svarta-ladan

 

Bosch tog upp en penna ur fickan, sträckte sig fram, och petade undan håret från offrets ansikte. Hon hade fläckar av krutrester runt höger ögonhåla och en kula hade genomborrat ögongloben och fått henne att explodera. Hon hade skjutits rakt framifrån på mycket nära håll.  

 

Önskar er alla en fin söndag!

32 thoughts on “En smakebit på søndag: Svarta lådan

  1. Jeg liker Michael Connellys bøker. De er fine krimbøker som gir deg det du vil ha og ikke en masse utenomrot 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

  2. Jag läste inne hos Betraktninger att du inte läst något av Murakami och jag rekommenderar definitivt Norwegian Wood som första bok. Det är en komplex kärlekshistoria som inte är alltför lång. Efter den är du redo för Fågeln eller Kafka! 🙂

Kommentera

