Bokbloggsjerka 5 – 8 september, läsa eller sova?

jerka11Så skönt med fredag kväll även om jag inte är riktigt helg ledig ännu, ska jobba imorgon. Men efter det är jag ledig i två dagar!

I jerkan undrar Annika: Får böcker dig att somna eller håller de dig vakna i all oändlighet på nätterna?

När jag var yngre kunde jag ligga och läsa långt in på småtimmarna men numera händer det nästan aldrig. Lite trist är det att lägga ifrån sig bra och spännande böcker, men när John Blund hälsar på så gör han. 😉

 

 

 

22 thoughts on “Bokbloggsjerka 5 – 8 september, läsa eller sova?

    • Haha, ja var tid har väl sin sak. Jag gillade att ligga och läsa in på småtimmarna när jag var yngre men numera gör jag det väldigt sällan, för kvällstrött, lite trist men så är det. 😉

    • Åh det låter ju lovande! Jag har inte börjat på den ännu men nu blir jag ju sugen. Började på min första Tre på tre bok igår; Värddjuret. Boken som jag läser av Palm är Snöängel. Den är inte dålig men det tog lite stopp och den får ligga till sig lite.Kände också att det är en bok som jag inte kan sträckläsa. Den här månaden verkar gå till bokläsningshistorien som ”börja-på-en-bok-läsa-lite-och-så-börja-på-en-till” och ja så håller det på…och Steglitsan lär väl bli nästa i raden…..;)

  1. Normalt blir jag pigg av att läsa, så om jag inte bestämmer mig för en tid jag ska sluta så kan jag hålla på till morgonen. Men nu när jag är sjuk så kan jag somna sittande mitt på dagen mitt i en mening, det känns ovant och skumt…

    • För några år sen kunde jag somna var som när som och det hände att jag somnade mitt i böcker, meningar. Minns att det kändes konstigt. Det gick över så småningom.;)

Kommentera

