Top Ten Tuesday: Tio författare som jag vill läsa mer av

Det är ett tag sen jag var med i Top Ten Tuesday men nu är det dags. Dagens tema inne hos The Broke and the Bookish är Top Authors I’ve Only Read One Book From But NEED to Read More. Det finns många författare som jag vill läsa mer av. Här kommer några av dem:

1. Claire Messud. I augusti läste jag Kvinnan på övervåningen och efter det känns det som att jag skulle vilja läsa allt som Messud har skrivit.

2. Jeanette Winterson. Förvånande nog har jag bara läst en bok av Winterson: The Daylight Gate. Den gav mersmak. 

3. Elly Griffiths. Jag har läst den första boken om Ruth Galloway, Flickan under jorden, och det är en serie som jag gärna läser mer av.

4. Julie Otsuka. Tyckte väldigt mycket om Vi kom över havet och vill gärna läsa mer av Otsuka.

5. Peter May. Jag gillade den första boken i Lewis-triloginSvarthuset, och vill läsa den andra så småningom.

6. Onda flickor av Alex Marwood var tankeväckande och spännande och jag är nyfiken på Granne med döden.

7. Förra året läste jag Fjärde riket av Maria Nygren som var både spännande, obehaglig och tankeväckande och kände direkt att jag vill läsa mer av författaren.

8. Khaled Hosseini. Jag lyssnade på Flyga drake förra året och efter det hade jag tänkt läsa mer av Hosseini men det har inte blivit av…

9. Fredrik Backman. Har läst eller rättare sagt lyssnat på En man som heter Ove och tänkt att jag skulle läsa fler böcker av författaren men det kommer hela tiden andra böcker emellan…..

10. Steve Hamilton. Förra året läste jag Tystnadens gåta och jag är sugen på att läsa fler böcker av författaren.

 

 

 

9 thoughts on “Top Ten Tuesday: Tio författare som jag vill läsa mer av

Kommentera

