En smakebit på søndag: Ett oskrivet blad

Så är det söndag igen och innan jag åker ut på landet delar jag med mig av en smakbit ur Ett oskrivet blad (2001) av Marie Hermanson. Det är oktober boken i utmaningen Tre på Tre. Sista tiden har jag lagt ifrån mig flera böcker som jag av olika anledningar inte lockats till att läsa ut. Men jag har fastnat för Ett oskrivet blad och närmar mig slutet. Mer info om boken finns här.

 

ett oskrivet blad

Var det rätt av honom att skicka iväg henne? Men det måste vara hon som gick, eftersom hon var den som var okänd. Allt annat skulle han göra själv, men detta, den avgörande handlingen, måste han låta henne utföra. (s. 106)

Vill du vara med eller ta del av alla trevliga smakbitar besök då Mari och bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

22 thoughts on “En smakebit på søndag: Ett oskrivet blad

Kommentera

