Top Ten Tuesday: Bästa böckerna jag har läst hittills 2014

Tisdagens tema inne hos The Broke and the Bookish är Top Ten Books I Read In 2014 (Overall, By A Particular Genre, 2014 Releases). På ett sätt känns det lite tidigt att sammanfatta årets bästa böcker redan nu eftersom det är ett par veckor kvar av 2014. Därför flaggar jag lite för att det kan bli någon justering när jag gör den slutliga sammanfattningen. Jag har inte skrivit om alla böcker på listan och har tänkt skriva om minst en av dem denna vecka. Listan är utan inbördes ordning.

Stoner av John Williams

Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson

Kvinnan på övervåningen av Claire Messud

Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón

Svarthuset av Peter May

Gården av Tom Rob Smith

Odödlig av Sharon J Bolton

Tiggarflickan av Alice Munro

En mörderska bland oss av Hannah Kent

Expeditionen av Bea Uusma

 

8 thoughts on “Top Ten Tuesday: Bästa böckerna jag har läst hittills 2014

Kommentera

