En smakebit på søndag: Doktor Sömn

Det har hunnit bli kväll innan jag delar med mig av en smakbit ur Doktor Sömn, uppföljaren till The Shining som är en fortsättning på berättelsen om Danny Torrance. Började lyssna på den i morse. Jag minns inte när jag läste Varsel (tror jag läste den översatta) men det är länge sen. Hittills känns det dock inte som att det gör något, storyn finns någonstans i bakhuvudet. Smakbiten kommer från början av boken (slutet cd 1).  9789100139438_200_doktor-somn

”Är jag … är jag fortfarande människa?”

På den frågan gav Rose samma svar som Dick Hallorann en gång hade gett unge Danny Torrance, och i samma kyliga ton: ”Bryr du dig?”.

Andi kom fram till att hon inte gjorde det. Hon kom fram till att hon hittat hem.

Besök gärna Mari och bokbloggen Flukten fra virkeligheten där det finns fler smakbitar.

6 thoughts on “En smakebit på søndag: Doktor Sömn

Kommentera

