Nomineringar till Bokbloggarnas litteraturpris 2014

bokbloggarnaslitteraturpris_2013-240x300

Alla bloggare som skriver om böcker kan vara med och nominera till Bokbloggarnas litteraturpris till 31 december 2014. Det är Breakfast Book Club som håller i det hela och info om hur man går tillväga finns här. Jag har inte hunnit recensera alla böcker som jag nominerar men jag har nämnt dem på bloggen och tipsat om dem i alla möjliga sammanhang. Och alla finns med på min lista över de bästa böckerna som jag har läst hittills i år.

Jag nominerar följande böcker:

-Stoner av John Williams

-Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson

-Kvinnan på övervåningen av Claire Messud

  -En mörderska bland oss av Hannah Kent

-Gården av Tom Rob Smith

2 thoughts on “Nomineringar till Bokbloggarnas litteraturpris 2014

Kommentera

