Böcker på engelska 2014 – sammanfattning

För andra året i rad utmanade jag mig själv till att läsa eller lyssna på minst 5 böcker på engelska och under 2014 har jag läst/lyssnat på dessa:

-The Reckoning av Rennie Airth

-The Daylight Gate av Jeanette Winterson

-The Book Thief av Markus Zusak (ljudbok)

-Sherlock Holmes. The Essential Mysteries in One Sitting

-Portobello av Ruth Rendell (ljudbok)

-Long Lost av Harlan Coben (ljudbok)

-Among the Mad av Jacqueline Winspear

Sammanfattningsvis så har jag läst/lyssnat på 7 böcker på engelska (en mer än förra året) och det är jag nöjd med. Jag lyssnade på tre av böckerna och att lyssna på böcker på ett annat språk är lite av en utmaning i sig. Två av författarna – Jeanette Winterson och Markus Zusak – läste jag för första gången – och jag vill gärna läsa fler böcker av båda.

Jag kommer att köra den här utmaningen även under 2015 för den har fått mig att läsa fler böcker på engelska.

Jag vill passa på och önska GOTT NYTT ÅR!

4 thoughts on “Böcker på engelska 2014 – sammanfattning

  1. Alltså, jag läser mer på engelska än svenska. Jag jobbar väldigt mycket på engelska. Men ljudböcker på engelska? Jättejobbigt. Har lyssnat på en ljudbok på engelska och tyckte det gick sådär. Testade sedan en till men då fattade jag absolut ingenting. Någon walesisk accent på uppläsaren. Ska provlyssna på några av dina förslag, kanske är de bättre.

    • Ja det är onekligen lite av en utmaning att lyssna på ljudböcker på engelska, särskilt om uppläsaren läser på dialekt och många gånger läser de lite fort. Om jag ska tipsa om någon av dessa så är det Long Lost som läses av skådisen Steven Weber. En riktigt bra inläsning tyckte jag och Harlan Coben är lättläst underhållning. Bra nu blev jag påmind om att jag vill lyssna på fler ljudböcker inlästa av Steven Weber. 😉

Kommentera

