Boktolvan 2015

Så här ser min Boktolva ut i år. En utmaning som ursprungligen kommer från enligt O. Förra årets gick sisådär, men nu är det 2015 och jag tar nya tag. Som vanligt har jag tagit med ganska många författare som jag inte har läst tidigare för att ha lite att välja mellan. Förhoppningsvis kommer jag att läsa tolv av dessa under året.

boktolva2015

Jessika Berglund
Samuel Björk
Cilla & Rolf Börjlind
Christoffer Carlsson
Joel Dicker
Lena Ebervall och Per E Samuelson
Paula Fox: Förtvivlade människor
Anna Fredriksson
Diana Gabaldon
Paula Hawkins: Kvinnan på tåget
Jenny Rogneby
Rachel Joyce
Set Mattsson: Ondskans pris
Patrick Modiano: Lilla smycket
Fredrik T Olsson: Slutet på kedjan
James Oswald: Flickoffret
Marisha Pessl: Nattfilm
Romain Puértolas
Eli Åhman Owetz
Bilden har jag lånat av Bokföring enligt Monika

8 thoughts on “Boktolvan 2015

  1. Där finns många jag vill läsa och bara två som jag har läst. Christoffer Carlsson tyckte jag jättemycket om. Gabaldon vet jag faktiskt inte om jag vill fortsätta läsa, kanske när jag fått lite distans till boken jag just läst ut.

    • Jag är nyfiken på både Carlsson och Gabaldon även om jag blev lite fundersam gällande Gabaldon när jag läste din smakbit. Får läsa din recension och ta mig en funderare till…. 😉

  2. Pingback: Boktolvan 2015 | Tant Augustas tekopp

Kommentera

