Bokbloggsjerka 9 – 12 januari 2015, tv-serier

jerka11Härligt att det är dags igen för Bokbloggsjerkan! Veckans fråga handlar om tv-serier: Finns det någon tv-serie (eller hur många som helst) som du såg 2014 (eller åtminstone påbörjade förra året) som du skulle kunna tipsa om?

Jag är ju lite av en addict när det gäller tv-serier även om jag faktiskt drog ner på och slutade titta på en hel del tv-serier förra året så kom det också in några nya i mitt liv. Annika nämner två av mina favoritserier: Suits och True Detective. Förutom True Detective började jag också kolla på Orange is the new black, Orphan Black och Top of the Lake under förra året. 

Nu i år har jag tänkt att jag ska ge mig i kast med Game of Thrones som jag bara sett några avsnitt av första säsongen (kom av mig av okänd anledning) och gillade. Och jag räknar frankt med att få lite mer spännande tips i jerkan, även om jag kanske egentligen inte behöver mer tv-serier i mitt liv så bring it on. 😉

 

 

40 thoughts on “Bokbloggsjerka 9 – 12 januari 2015, tv-serier

    • Gör det, den är så bra trots att det finns en del som man kan kritisera som kvinnorepresentationen/synen, men jag hade överseende med det. Fängslades så av serien och särskilt Matthew McConaughey som jag inte varit särskilt förtjust i tidigare. 😉

  1. Många bra serie här och många fina tips. Orange is the new black vill jag väldigt gärna ser. True detective har jag sett halv säsongen av, ska ta och avsluta den snart tänkte jag. Suits lät också rätt intressant.

  2. Suits gillar jag, av OITNB har jag bara sett första avsnittet men är sugen på att de mer. Jag har dragit ner rejält på mitt TV-tittande, min hjärna orkar inte med så mycket ljud och ljus just nu, så vi får sen när jag orkar igen…

Kommentera

