En smakebit på søndag: Lewismannen

Då har man klarat årets första 4 arbetsdagar och det blev en rivstart som heter duga så det känns skönt med ledig söndag. I En smakbit på søndag i regi av Mari och Flukten fra virkeligheten är det idag Astrid Terese och Betraktninger som håller i trådarna. Min smakbit kommer från Lewismannen av Peter May som jag fick med mig hem från jobbet igår och blev så sugen på att läsa så jag lade alla andra böcker och göromål åt sidan. Jag tyckte mycket om Svarthuset och det känns som att Lewismannen kan vara minst lika bra. Smakbiten kommer från s. 11.9789174995787_200_lewismannen

 Liket var omringat av en grupp män som nästan lutade sig mot den hårda vinden. Där stod ambulansförare i gula reflexvästar och väntade på att få bära bort det, och där stod poliser i svarta regnrockar och svartvitrutiga skärmmössor och trodde att de redan hade sett allt. Utom det här.

35 thoughts on “En smakebit på søndag: Lewismannen

  1. Här läst (och recenserat) den! Den var bra, även om jag tyckte att Svarthuset var lite vassare. Det var fler karga miljöer i den jämfört med Lewismannen. Det ska bli intressant att se vad du tycker!

    • Kul och intressant att höra att du tyckte att Svarthuset var lite starkare. Får kika in och läsa din recension vid tillfälle. Jag tyckte mycket om Svarthuset särskilt de karga miljöerna. Vi får se så småningom vad totalupplevelsen av denna blir. 😉

  2. Jag har läst (och recenserat) den! Jag tycker att den var bra även om Svarthuset var lite vassare. Det var fler karga miljöer i den jämfört med Lewismannen, vilket jag gillar. Det ska bli intressant att få läsa vad du tycker!

Kommentera

