Bokbloggsjerka 16 – 19 januari

jerka11

I helgens bokbloggsjerka lyder frågan: När började du läsa och varför fortsatte du att läsa så mycket som du gör?

Jag kommer inte riktigt ihåg exakt när jag började läsa men det var ganska tidigt. Jag fick alltid böcker när jag fyllde år och i julklapp och så tillbringade jag en stor del av min tid på det lokala biblioteket. Jag minns att jag släpade hem tjogvis med böcker som jag slukade och det gör jag förresten fortfarande eftersom jag numera jobbar på bibliotek.

Jag läser för att det ger mig så otroligt mycket, det är avkoppling och man får möta massa intressanta och magiska världar. Jag kan inte tänka mig ett liv utan böcker, läsning, ord. Så enkelt är det.

 

12 thoughts on “Bokbloggsjerka 16 – 19 januari

  1. Håller med. Fast jag borde låna mer än jag gör. Men just nu har jag tre bibbloböcker hemma, kan vara ett steg i rätt riktning. Speciellt med tanke på att jag aldrig verkar få till de där bokhyllorna här hemma…

  2. Det är många som, precis som du och jag, beskriver att kombinationen läsa tidigt och god tillgång till böcker är nått som gör att intresset håller i sig! Bibliotek är guld värt!

Kommentera

