Bokbloggsjerka 30 januari – 2 februari, upprepningar

bokbloggsjerkabild

I helgens bokbloggsjerka handlar det om upprepningar:

Ewa K skrev för en tid sedan ett inlägg om upprepningar. Vad tycker du, fungerar upprepningar eller ser du helst att de lyser med sin frånvaro?

Det beror väldigt mycket på boken och hur den är skriven och även vilken typ av upprepning det är.  Jag kan ha överseende med det i vissa böcker och i andra inte. Men som sagt det beror väldigt mycket på vilken typ av upprepningar och bok som det är. I vissa böcker kan upprepningar ha en funktion och i andra fungerar det inte alls. Nu känns det som att jag upprepar mig så här sätter jag punkt.

 

 

 

5 thoughts on “Bokbloggsjerka 30 januari – 2 februari, upprepningar

  1. Jag tycker det är alldeles för mycket upprepningar i vissa böcker i alla fall. Är glad så länge det hålls till en kort nivå. Sen beror det på, som du säger, vilket typ av upprepning det är också!

Kommentera

