Top Ten Tuesday

982b8-toptentuesday

I Top Ten Tuesday är temat Top Ten Books I Cant Believe I Havent Read From X Genre. Jag kunde inte välja genre så det blev lite blandade böcker som jag inte fattar att jag inte har läst eller lyssnat på ännu.

1. Harry Potter and The philosophers stone läst av Stephen Fry

2. Slutet på kedjan av Fredrik T Olsson

3. Miriam om natten av Maria Nygren

4. Springfloden av Cilla och Rolf Börjlind

5. Mördaren i folkhemmet av Lena Ebervall & Per E Samuelsson

6. Något av Anna Fredriksson, till exempel Augustiresan

7. Judas Child och serien om Mallory av Carol O Connell

8. Kaninhjärta och Fågelbarn av Christin Ljungqvist

9. Död och begraven, Flickan och floden och Djävulsklippan av Stephen Booth

10. The news where you are av Catherine O Flynn

 

 

 

6 thoughts on “Top Ten Tuesday

  1. Slutet på kedjan vill jag också gärna läsa. Jag tokgillar Christin Ljungqvists böcker så jag tycker självklart att du ska prioritera dem 😉 Springfloden-serien tycker jag blir bättre och bättre så om man inte gillar den till en början kan man ändå ge nästa en chans, det är inte ofta det är så 🙂

    • Kul att du rekommenderar Christin Ljungqvists böcker. 😉 Och roligt att höra att Springflodenserien blir bättre och bättre. Författarna står på min Boktolva så jag hoppas börja läsa serien under året… 😉

    • Haha ja det kan man verkligen undra. Hm, jag har på sätt och vis läst lite Harry. Den första boken läste jag på svenska när jag pluggade litteraturvetenskap men fastnade inte då (minns inte riktigt varför) och sen blev det inte av att läsa fler delar i serien. Men det har känts ganska länge som att det är dags att ta sig an Harry och ge honom en ny chans. 😉

      O’ Connell är jag nyfiken på tack vare tips från dig!

Kommentera

