Bokbloggsjerka 20 – 23 februari

Fredagkväll och i helgens jerka undrar Annika var och hur författar du dina blogginlägg?

jerka11

Jag sitter oftast vid datorn och skriver men det händer att kortare inlägg blir till på paddan.

Jag skriver när jag har tid och lust och det går lite upp och ner. Jag brukar delta i några återkommande grejer som jerkan och En smakebit på söndagarna och ibland Top Ten Tuesday. Kontaken som man därigenom får med andra bloggare tycker jag är bland det roligaste med att blogga. Sen varvar jag med inlägg om böcker som jag läst eller lyssnat på, korta bildinlägg och enkäter och annat som dyker upp. Antalet inlägg per vecka varierar och ibland kan jag känna att det vore kul att skriva lite oftare, men ibland har jag inte något att säga, och tiden, orken, räcker inte alltid till.

 

 

 

14 thoughts on “Bokbloggsjerka 20 – 23 februari

  1. Alla goda tips, bland annat från dig, har utökat mitt bokbestånd rejält sedan jag börkade blogga och följa andra bloggar. Tycker dessutom att både bok- och fotobloggar är rätt trevliga ställen att hänga på. Folk är trevliga, uppmuntrande och könns generellt som personer jag säkert skulle tycka om även i verkliga livet om jag träffade dem.

  2. Jag gillar att ha ett inlägg varje dag, men eftersom lusten att skriva något fluktuerar så ”fuskar” jag lite och förbereder inlägg de dagar jag har lust. De är riktigt bra att plocka fram när man behöver dem 🙂

Kommentera

