Top Ten Tuesday: Favoritböcker från de senaste tre åren

I dagens tema inne The Broke and the Bookish är temat Top Ten Books you would classify as ALL TIME FAVORITE BOOKS from the past 3 years (you can extend it to 5 if you need to).  Puh, det var inte lätt att välja men här kommer ca tio av mina favoritböcker.;)

1. Stoner av John Williams

2. Kvinnan på övervåningen av Claire Messud.

3. Expeditionen av Bea Uusma.

4. En mörderska bland oss av Hannah Kent.

5. Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz av Göran Rosenberg.

6. Min mormor hälsar och säger förlåt och En man som heter Ove av Fredrik Backman.

7. Mississippi av Hillary Jordan och Niceville av Kathryn Stockett.

8. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson.

9. Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafon.

10. Brott och Straff av Fjodor Dostojevskij.

8 thoughts on “Top Ten Tuesday: Favoritböcker från de senaste tre åren

    • Ja det är verkligen en svår fråga! Jag gick mycket på känslan och några böcker var lite lättare att plocka ut, men sen blev det svårare och svårare, för jag har så många favoriter och alla kom inte med.

Kommentera

