Svindlaren av John Grisham

9789100136468_200_svindlarenNågra ord om Svindlaren som jag lyssnade på för ett tag sen. Den handlar om Malcolm Bannister, en dömd advokat, som sitter i fängelse. En domare blir mördad, Bannister vet vem mördaren är, och han vill byta information för att komma ut ur fängelset.

Tidigare har jag bloggat om Utpressningen. Grisham har skrivit en del bra böcker som Firman men jag blev inte helt övertygad av Svindlaren. Kanske hade jag för höga förväntningar, för jag hade hört gott om den. Jag tyckte att intrigen kändes lovande och var ganska intressant, men det var något som saknades för jag blev inte riktigt fängslad av den och anade lite för tidigt vartåt det lutade. Ok underhållning för stunden, och ok att lyssna på när man vill ha något lättläst vilket i mitt fall var på väg till/från jobbet. Det var första gången som jag lyssnade på en uppläsning av Jens Hultén och det brukar oftast ta lite tid att ”lära känna” nya inläsare. Inläsningen var helt ok men lite mer dramatiserande hade inte varit fel.

 

 

2 thoughts on “Svindlaren av John Grisham

    • Ja Grisham har skrivit många bra böcker. Jag läste mycket av honom tidigare men nu blir det mer sällan, är så mycket böcker/författare en vill läsa. 😉

Kommentera

