Tematrio: Vilja-läsa böcker

Det var ett tag sen jag var med på tematrio men nu är det dags att haka på.

Så här skriver Lyran: Hur mycket jag än läser finns det massor av böcker jag inte läser! Hjälp en sån hemsk tanke, tänk om jag missar något bra. Dessutom finns det vissa böcker jag går omkring och känner att jag vill läsa, men av olika anledningar inte får till det. Berätta om tre böcker ni skulle vilja läsa!  

Det finns en hel del böcker som jag inte får till det med och här är min trio:

1. Harry Potter böckerna av J. K. Rowling. Jag har läst första boken på svenska men för så länge sen att det knappt räknas. Har länge tänkt att jag ska lyssna på böckerna inlästa av Stephen Fry, men det verkar av någon anledning svårt att få till det.

2. Röde Orm av Frans G. Bengtsson. En klassiker som stått länge på läslistan, men när ska det bli av…

3. Moment 22 av Joseph Heller. Det är en sån där bok som det känns som att man bör läsa, men att komma till skott är inte helt lätt.

3 thoughts on “Tematrio: Vilja-läsa böcker

  1. Jag känner mig faktiskt lite avundsjuk på dig som fortfarande har Harry Potter-böckerna kvar att uppleva! 😉 Jag har hört att Fry’s inläsning ska vara väldigt bra så det tycker jag låter som en bra idé 🙂

    • Det låter ju väldigt lovande och gör mig ännu mer peppad till att vilja ”läsa” dem! 🙂 Jag har också hört mycket gott om Fry’s inläsning, och ser fram mot att lyssna, och förhoppningsvis komma igång ganska snart 😉

Kommentera

