En smakebit på søndag: Knutar och kors

Det är söndag igen och idag ska jag träffa min mamma och käka våfflor. Förhoppningsvis blir det också lite läsning. Det är som vanligt En smakebit på söndag och fler hittar du här. Idag delar jag med mig av en smakbit ur den bok som jag ska börja lyssna på härnäst: Knutar och kors, första boken i Ian Rankins serie om John Rebus som kommit för första gången på svenska. Jag har läst några böcker i serien men långt ifrån alla och tänkte att det kunde vara kul att läsa den första. Smakbiten kommer från början av boken. Med reservation för skrivfel då jag inte har tillgång till texten.

9789174995824_200_knutar-och-kors

 Flickan skrek bara en gång. Men även det var ett litet misstag från hans sida. Det hade kunnat vara slutet, nästan innan han hade börjat.

 

Upptäckte precis att Mari på Flukten fra verkligheten inte har lagt ut någon smakebit ännu, men jag kör på ändå. Ha en fin söndag.

22 thoughts on “En smakebit på søndag: Knutar och kors

Kommentera

