En smakebit på søndag: Sörja för de sina

Söndag, regnigt och en riktig innedag som gjord för läsning. Som vanligt är det En smakebit på söndag och dagens smakbit kommer från Sörja för de sina av Kristina Sandberg som är den andra delen i trilogin om Maj. Jag tyckte mycket om den första, Att föda ett barn. Jag började läsa Sörja för de sina i morse och fastnade direkt. Det var inte lätt att välja smakbit då allt sker i en rasande fart, blev ett utdrag från sidan 41.

Sörjafördesina3_Sandberg

sorja-for-de-sinaHa en fin söndag!

26 thoughts on “En smakebit på søndag: Sörja för de sina

    • Ja så kan man känna med böcker. Minns att jag inte var helt säker på om de var något för mig när första delarna kom. Men sen blev jag sugen på att läsa dem och fastnade för serien. 😉

  1. Den här boken har jag inte hört talas om. Tack för smakbiten.
    SVAR: Jag har också sett filmatiseringarna av Camilla Läckbergs böcker, men jag tycker inte att de är på långa vägar lika bra som böckerna.

  2. Det har verkligen varit en perfekt läsdag. Jag blir lätt oväderssjuk, plus att sommartiden får mig lite ur lag, så jag har mestadels kurat ihop mig i sängen med böckerna som sällskap 🙂

    De här böckerna har jag hört så mycket om, men jag har ännu inte bestämt mig om jag ska läsa dem. Kan hända att jag lånar dem på biblioteket 🙂

Kommentera

