Tematrio: En slags påsktrio

Äntligen är det påskhelg och fyra lediga dagar och varför inte starta med tematrio. Så här skriver Lyrans Noblesser: Häxor? Godis? Deckare? Påskens händelser i Jerusalem? Något annat påskigt? I år är Påsktrion helt valfri, berätta om tre filmer, böcker, godissorter, traditioner ni på något sätt förknippar med påsken!

Min trio blir består av en blandning av böcker som jag inte har läst/har läst men som man kanske kan förknippa med påsk…;)

1. Jag har börjat känna mig som den enda som inte läst alla Harry Potter böckerna (läste den första för länge sen) och det har jag länge velat ändra på. Och idag fick jag äntligen låna Harry Potter and the Philosopher´s Stone, ljudboken, inläst av Stephen Fry och det känns inte helt fel så här till påsk.;)

2. Om det blir något påskekrim under påsken så blir det Flickoffret av James Oswald.

3. Och lite mer eller mindre matnyttiga recept och tips brukar jag ibland behöva under påsken och då plockar jag fram  Häxkonster för praktiskt bruk som står i min hylla.

Häxkonsteromslag1

Glad Påsk!

8 thoughts on “Tematrio: En slags påsktrio

    • Ja, man kan hitta lite smått och ”gott” i den som recept på masksoppa och pytonpaj. Och modetips för innehäxor, häxträdgårdstips och lite av varje. 😉

Kommentera

