En smakebit på søndag: Harry Potter and the Philosopher´s Stone

Det är påskdagen och skönt med ledigheten. Jag har kollat en hel del på Game of Thrones i helgen och är fast. Som vanligt så här på söndagen är det smakbitar inne hos Mari och Flukten fra virkeligheten. Min smakbit kommer från Harry Potter and the Philosopher´s Stone som jag – äntligen – börjat lyssna på, inläst av Stephen Fry. Och jag kan bara säga att jag gillar och Stephen Frys inläsning är fruktansvärt bra. Smakbiten kommer från kapitel fyra. Med reservation för skrivfel då jag inte har tillgång till texten.

Harry_Potter_and_the_Philosopher's_Stone_Book_Cover

”Do you mean to tell me”, he growled at the Dursleys, ”that this boy, this boy, knows nothing about, about anyting?”

Harry thought this was going a bit far. He had been to school, after all, and his marks weren´t bad.

”I know some things”, he sad. ”I can, you know, do math and stuff.”

But Hagrid simply waved his hand and said ”About our world, I mean. Your world. My world. Your parents world.”

”What world?”

Hagrid looked as if he was about to explode.

”DURSLEY” he boomed. Uncle Vernon who had gone very pale, whispered something …

Hagrid stared wildly at Harry. ”But you must know about your mum and dad”, he said. ”I mean, they are famous, you are famous.”

38 thoughts on “En smakebit på søndag: Harry Potter and the Philosopher´s Stone

    • Jag är väldigt glad över att det äntligen blev av att börja ”läsa” Harry Potter. Läste första boken för länge sen och kände inte för att läsa fler då. Men nu känns det helt rätt och jag gillar mycket. Inläsningen är lite pricken över i: et. 😉

    • Ja det är nog inte fel. Jag läste denna för länge sen på svenska och minns inte så mycket så det blir lite som en nyläsning och jag gillar den mycket! 😉

  1. Din smakbit får mig att, återigen, tänka på att det vore bra att läsa o böckerna – den här gången utan att tappa tråden genom nyutkomna filmer som inte är i fas med läsandet.
    Och Stephen Fry’s röst … 😀
    Tack för smakbiten!

    • Det kan nog vara fint att läsa om böckerna! Jag har bara läst den första för länge sen så det här känns nästan som en nyläsning, gillar den mycket och ja inläsningen av Stephen Fry är så bra! 😀 Filmerna har jag inte sett, vill läsa böckerna först. 😉

  2. Heldiggris som kan lytte til historien om Harry Potter fortalt av selveste Fry! Jeg kan ikke høre så bra at jeg kan lytte til lydbøker, så jeg misunner deg litt 😉 Kos deg med lyttingen! Selv burde jeg ta et gjensyn med serien en vakker dag!

Kommentera

