Top Ten Tuesday: Favoritförfattare

Tisdag och inne hos The Broke and the Bookish är temat Top Ten All Time Favorite Authors. (You could narrow it down to a genre if you it really kills you…or just make your list a top 20). Sån tur. För att lista bara tio var svårare än svårt så jag tog chansen och listade tolv av mina favoritförfattare. Jag har valt att ta med författare som jag läst minst tre böcker av. Utan inbördes ordning.

1. Sarah Waters

2. Arnaldur Indridason

3. Jussi Adler-Olsen

4. Elizabeth George

5. Carlos Ruiz Zafón

6. Marie Hermanson

7. Sharon Bolton

8. Jonas Hassen Khemiri

9. Johan Theorin

10. Rennie Airth

11. Stephen King

12. Anna-Karin Palm

Det var svårt. För även om jag utökade listan och tog med tolv så är jag ganska säker på att jag inte har fått med alla mina favoritförfattare…..

8 thoughts on “Top Ten Tuesday: Favoritförfattare

  1. Har läst de flesta av dessa, men oftast för få böcker för att jag skulle vilja kalla dem favoriter. Carlos Ruiz Zafón har jag inte ens provat än… 🙂

Kommentera

