Tematrio: Sol, vår och blommor

I veckans tematrio handlar det om att berätta om tre böcker som på något sätt anspelar på våren med den efterlängtade solen och de kommande blommorna. Jag tar snabbt fasta på Lyrans tillägg och det blir ganska mycket av den långsökta varan.

1. Det är ganska länge sen jag läste Kung Liljekonvalje av dungen av Maria Lang och jag minns inte om den har med blommor att göra men titeln för tanken till liljekonvaljer.

2. Flickan med majblommorna av Karin Wahlberg. Majblommorna är väl ett tecken om något på att våren (snart) är här…

3. Jag kan inte låta bli att köra en copycat och precis som Lyran nämna Naturlära av Lars Lerin. En underbar bok med mycket vackra bilder.

12 thoughts on “Tematrio: Sol, vår och blommor

    • Det är ganska länge sen jag läste de två första men minns att jag tyckte att det var intressant att läsa om Langs böcker och jag gillade Wahlbergs deckare. Lerins bok är fin. 🙂

  1. Naturlära läser jag om då och då men har inte kollat upp själv. Värd att läsa? Eller kanske mest att titta i? Bevisligen har jag ingen aning om ens vad det är för bok. Jag surfar nu omgående in på adlibris 🙂

    • Haha du har kanske redan slagit till på Adlibris? 😉 Jag är väldigt förtjust i Lerins naturmålningar och texter. Det är en sån där bok som en vill ha hemma, bläddra i, gå tillbaka till lite då och då och avnjuta i lugn och ro. Helt rätt att den fick Augustipriset. Jag har lånat mitt exemplar och är väldigt sugen på att köpa den….

      • Du har höga tankar om hastigheten i mina bokinköp :)! Nej, inte köpt ännu. Men ligger i kundkorgen och väntar på nästa beställningstillfälle. (Vill också säga att jag idag varit duktig och lånat tre böcker på bibblan.)

      • Haha ja ja jag tog nog i lite mycket där 🙂 kul att ligger i kundkorgen, blir extra sugen själv nu och slår kanske till, en vårpresent till mig själv kan ju inte vara fel ….. Kul med bibblalånen, det värmer mitt bibblahjärta 😉

Kommentera

