Top Ten Tuesday, böcker som jag förmodligen inte kommer att läsa

Tisdag och inne hos The Broke and the Bookish är temat Ten Books I Will Probably Never Read. Här kommer några böcker som jag inte är särskilt sugen på att läsa. 

1. Femtio nyanser-serien av E L James. Inte min cup of tea.

2.  Kvinnan är första könet av Björn Ranelid, står i hyllan men kommer förmodligen inte att bli läst. 

3. I kroppen min av Kristian Gidlund. Ett ämne som jag inte klarar av att läsa om.

4. Sagan om ringen av J R R Tolkien, försökt men det har inte velat sig.

5. Böcker av Leif G W Persson. Försökte med en som jag inte minns namnet på, la den ifrån mig oläst och är tveksam till om jag kommer att försöka med någon fler bok.

6. Jellicoe Road av Melinà Marchetta. Försökte läsa den när den kom men gav upp den och det känns inte så troligt att jag kommer att ge den en ny chans.

7. August Strindberg. Måste-läsning i gymnasiet och på litteraturvetenskapen och sen dess har jag inte varit sugen på att läsa några fler böcker av författaren.

8. Twilight-böckerna har inte lockat.

9. Fortsättningen på En nästan vanlig man av Buthler & Öhrlund, känns som att det får räcka med den första boken.

10. Böckerna efter Paganinikontraktet av Lars Kepler, inte sugen på att läsa fler böcker i serien.

8 thoughts on “Top Ten Tuesday, böcker som jag förmodligen inte kommer att läsa

  1. Twilight har jag läst (gillade mycket), precis som Jellicoe Road. I övrigt instämmer jag med dig angående resten. (Har förvisso läst första boken av Femtio nyanser och det fick mig att konstatera att jag inte skulle läsa resterande delar.)

    • Jag vågar inte säga aldrig när det gäller Twilight och Jellicoe Road för vem vet vad som händer, jag kan få för mig saker helt plötsligt och bli jättesugen på att läsa 😉 men just nu känns det inte så troligt…

  2. Jag höll mig till enbart böcker i min bokhylla. Skulle jag utvidga mitt svar på temat skulle 50 Shades, vampyrer och böcker om sjukdomar gå bort hos mig också, men av det skälet har de heller aldrig varit aktuella att införskaffa 😉

    • Haha ja det var ju en bra grej att hålla sig till böckerna i hyllan 🙂 hade jag gjort det så hade nog min lista sett lite annorlunda ut också…

  3. Håller med om de flesta, men Jellicoe Road har jag faktiskt stående här i hyllan 🙂 Gw läser jag gärna igen, men då bara böcker som handlar om Lars Martin Johansson. Den andra serien är inte läsbar 🙂

    • Blir intressant att höra vad du tycker om Jellicoe Road sen. Vem vet jag kanske blir sugen på att läsa den helt plötsligt även om det inte känns så troligt just nu. 😉 Jag tror att boken som jag försökte läsa av GW var om Lars Martin Johansson, men det gick inte så bra 😉

Kommentera

