Bokbloggsjerka 8 – 11 maj

jerka11

Fredags kvällen inleds med Bokbloggsjerkan och den här gången är det Mia Eggimann som undrar hur du får plats med alla böcker?

Bra fråga som jag brukar ställa till mig själv ibland. Det tycks inte hjälpa att jag lånar de flesta på bibblan som jag jobbar på och numera köper böcker ganska sällan. Jag skulle behöva fler bokhyllor till mina egna böcker och alla som jag lånar, men som det är nu får jag inte plats med det och ändå så flyttade jag till en större lägenhet för några år sen….;) Då gick jag också igenom mina böcker vilket var mer än nödvändigt. Jag gav bort en hel del böcker då men har ändå mycket böcker nedpackade på vinden och i källaren. Böcker som jag borde gå igenom vilket år som helst….

25 thoughts on “Bokbloggsjerka 8 – 11 maj

  1. Jag har lovat mig själv att gå igenom mina böcker i alla fall en gång per år och försöker dra ner på antalet som får flytta in, vill läsa fler än som flyttar in så de olästa minskar..det är prio ett just nu…

  2. Jag har funderat på att lägga böcker i lådor och sätta i källaren. Men vilka böcker skulle det vara? Då kanske man lika gärna kunde ge bort dem… Usch, hemska tanke.

    • Ja det är sant. Jag har funderat på att ge bort en del av böckerna som står nedpackade i förråden men vissa böcker vill jag ha kvar och jag drar lite på att göra det, men någon gång så kanske det blir av…. 😉

  3. Varje höst tänker jag att jag ska ägna vinterkvällarna åt att sortera bland mina böcker i stället för att lägga dem i högar ovanpå de andra böckerna, men när vinterkvällarna kommer är det så mörkt och trist att jag tänker att jag ska vänta tills det blir vår. Och när våren kommer är det så ljust och fint att jag inte vill stå inne och sortera böcker utan får vänta tills det blir vinter. Och så vidare. Tänk så lättmanipulerad jag är!

  4. Jag försöker också rensa undan men det är så svårt! Det gick lite lättare nu sist när böckerna gick till ett bra ändamål. Min pappas jobb, en friskola, behövde böcker till biblioteket där så det fick det lättare att rensa ut faktiskt.

Kommentera

