En smakebit på søndag: Kvinnan på tåget

Efter att ha vaknat osäker på vilken dag det är så kändes det betryggande att det är En smakebit på søndag. Var ledig i torsdags och jobbade fredag och lördag vilket gjorde mig lite dagvill. Nåväl nu till smakbiten som kommer från Kvinnan på tåget av Paula Hawkins som jag inte kommit så långt i då det har blivit och blir ganska mycket Game of Thrones på min lediga tid. Mer information om Kvinnan på tåget finns här. Smakbiten kommer från s. 40.

kvinnan-pa-taget

Jag fortsätter mot hörnet och utan att riktigt tänka på det går jag vidare ned i gångtunneln. Jag har kommit ungefär halvvägs när jag hör hur tåget passerar ovanför huvudet och det är härligt: det är som en jordbävning, man kan känna det precis mitt i kroppen, hur det rör om blodet. Jag tittar ned och ser att det ligger något på marken …

39 thoughts on “En smakebit på søndag: Kvinnan på tåget

    • Jag har också sett det och jag är faktiskt lite fundersam över jämförelsen och att den kallas för ”Årets Gone Girl”. Jag gillade visserligen Gone Girl men ibland är det störande med jämförelser av det slaget och än så länge så tycker jag inte att det finns särskilt många likheter. Men jag vet inte om det beror på att jag inte kommit så långt eller att jag inte ser det…..

Kommentera

