Tisdagsutmaning: Favoritdjur

paddington-711x460Veckans utmaning inne hos Kulturkollo handlar om fiktiva favoritdjur. Antalet är valfritt.

I min uppväxt hade jag katt och det är fortfarande ett av mina favoritdjur. Ett annat är hund och en av favoriterna från barndomen är Scooby Doo. Tidiga jullovsmornar, Scooby och spännande mysterier, det var tider det.;)

Scooby-Doo-scooby-doo-13097002-300-262Det händer fortfarande att jag nynnar på Scooby Doo where are you…

När det gäller djur från böckernas värld så är en av mina favoriter Mamma Mu.

mammamuläser

10 thoughts on “Tisdagsutmaning: Favoritdjur

    • Haha skönt att höra att vi är flera som har Scooby låten i skallen. Den brukar ha en förmåga att dyka upp och jag som sällan nynnar kan inte låta bli när Scooby låten kommer. 🙂

  1. Härliga Scooby Doo! Och mina barn blev också Scooby-fans så vi har tillbringat många morgnar med flimriga gamla vhs-filmer, och lite nyare på dvd 🙂

Kommentera

