Tematrio: Olästa klassiker

Veckans tematrio handlar om att berätta om tre klassiker du inte läst, men är nyfiken på! 

1. En av de som jag länge varit nyfiken på men inte har läst är Röde Orm av Frans G. Bengtsson.

2. För ett par år sen läst jag om Brott och Straff vilket gav mersmak och jag är lite sugen på att läsa Bröderna Karamazov och Idioten av Fjodor Dostojevskij.

3. Mörkrets hjärta av Joseph Conrad är en tredje som jag länge varit sugen på att läsa.

Sen finns ju Dracula, Moment 22, Kristin Lavransdotter, Flugornas herre, Den allvarsamma leken, Norrtullsligan av Elin Wägner….

Kanske blir några av dessa lästa i Lyrans klassikerutmaning i sommar.

4 thoughts on “Tematrio: Olästa klassiker

  1. Röde Orm tyckte jag jättemycket om, helt otippat 🙂 Mörkrets hjärta är jag lite nyfiken på också, brukar hitta massa referenser till den i andra böcker.

    • Kul när det blir så med böcker. Blir lite extra nyfiken på den nu. 🙂 Ja Mörkrets hjärta är en sån där bok som nämns lite här och var, få se om jag kan få till det och läsa den framöver.

Kommentera

