Top Ten Tuesday

Dagens tema inne hos The Broke and the Bookish är Ten Books I Plan To Have In My Beach Bag This Summer or Ten Books I Think Make Great Beach Reads.

Jag läser sällan på stranden men det finns böcker som jag skulle kunna tänka mig att läsa där eller på någon annan trevlig plats där det inte är för hett och lugnt och skönt.

1. Slutet på kedjan av Fredrik T. Olsson.

2. Barn 44 av Tom Rob Smith.

3. Himlens fånge av Carlos Ruiz Zafón

4. Harry Potter and the Chamber of Secrets av J.K. Rowling, ljudboken inläst av Stephen Fry.

5. Britt-Marie var här av Fredrik Backman

6. Svekets offer av Set Mattson.

7. Barn av sin stad av Per Anders Fogelström. En bok som jag är sugen på att läsa om.

Kort lista idag men det får räcka. Kollar runt istället.

11 thoughts on “Top Ten Tuesday

  1. Barn 44 är ruggigt bra! Längtar efter att kunna få se filmen. Britt-Marie var här läste jag nyss ut och jag älskade den =) Zafon tillhör en av mina favoriter, önskar att han kunde komma ut med något nytt snart!

    • Hm, låter lovande med Britt-Marie och Barn 44. Får försöka läsa dem ganska snart känns det som. Hoppas också att Zafon kommer med ny bok snart. 🙂

Kommentera

