Klassikerutmaning Sommaren 2015

klassikerutmaning_bild_LyransnoblesserI sommar kör Lyrans Noblesser en klassikerutmaning och jag tänker haka på. I dagsläget har jag inte bestämt vilka jag ska läsa men just nu lutar det åt att det blir något av Fjodor Dostojevskij, kanske Idioten eller Bröderna Karamazov. Jag är också sugen på att läsa Mörkrets hjärta av Joseph Conrad och Röde orm av Frans G. Bengtsson. Men det kan också bli så att jag läser andra än de jag nämnt. Hur det blir beror lite på vilka jag får tag i och vad jag känner för att läsa eller lyssna på när det är dags. Och antalet? Jag tänker försöka läsa tre klassiker, men om det blir så att jag läser en tegelsten som nästan är som två böcker så läser jag kanske färre.

4 thoughts on “Klassikerutmaning Sommaren 2015

Kommentera

