Top Ten Tuesday, Böcker som jag vill se som film/tv-serie

Tisdag och temat inne hos The Broke and the Bookish är Top Ten Books I’d Love To See As Movies/Tv Shows (if you did this topic with us in 2013, though we did it back in either 2010 or 2011 as well, just pick books since then!)

Liksom förra gången som jag gjorde temat, september 2013, så har jag lite blandade känslor för det men visst finns det böcker som jag skulle vilja se som film eller tv-serie om de blev bra.

1. Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón

2. Gården av Tom Rob Smith

3. The Daylight Gate av Jeanette Winterson

4. Medan mörkret faller av Anna Lihammer

5. 22/11 1963 av Stephen King

6. Kvinnan på tåget av Paula Hawkins

7. Innan jag somnar av S.J. Watson

8. Rage Against the Dying av Becky Masterman

9. Böckerna om John Madden av Rennie Airth skulle jag vilja se som tv-serie.

10. Böckerna om Maisie Dobbs av Jacqueline Winspear tror jag skulle kunna göra sig som tv-serie. Och det går rykten om att det finns planer på det vilket man kan läsa om här och här.

6 thoughts on “Top Ten Tuesday, Böcker som jag vill se som film/tv-serie

  1. Vi har en del gemensamma, som Gården, Kvinnan på tåget och 22/11 1963. Innan jag somnar, eller Before I go to sleep som den tydligen kommer att heta som film, släpps på DVD 24 augusti 🙂

    • Ja vi har ju det. Kul att Innan jag somnar blir film, känns som att den kan passa som det, och bra att det inte dröjer så länge innan den släpps på dvd. 🙂

Kommentera

