En smakebit på søndag: Det brinnande rummet

Veckorna rullar på fort som bara den och det är söndag då man som vanligt kan dela med sig av en smakbit ur boken man läser hos Flukten fra virkeligheten.  Men idag är Mari ledig och vikarie är Astrid Terese och bloggen Betraktninger.  Den gångna veckan har varit mer än hektisk och det har inte blivit så mycket läsning eller bloggning. Jag håller fortfarande på med förra söndagens smakbit, Odinsbarn, som det är lite trögt att komma in i. Som vanligt har jag flera böcker på gång och dagens smakbit kommer från ljudboken som jag lyssnar på: Det brinnande rummet av Michael Connelly som är den nittonde  Harry Bosch-deckaren. Jag har läst några Bosch deckare genom åren men långt ifrån alla. Mer information om Det brinnande rummet finns här. Jag har lyssnat på över halva boken men smakbiten kommer från början av den. det brinnande rummet

Mannen hade öppen mun och såg ut att skrika utan att det hördes ett ljud. Hans blick var riktad uppåt som om han bad gud om nåd.

26 thoughts on “En smakebit på søndag: Det brinnande rummet

  1. Jeg følte jeg hadde hørt den tittelen før, men med en annen forfatter. Men boken jeg tenkte på var Den brennende sengen av Faith McNulty. Ikke helt det samme 🙂 (Tok litt google søking før jeg fant det ut). Jeg liker bøkene til Michael Connelly, men har ikke lest denne så den havner på leselisten 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

    • Hihi nej det var ju inte riktigt detsamma. Jag tror inte att jag har läst något av Faith McNulty men jag blir lite nyfiken på författaren. 😉 Connelly har skrivit många bra och spännande böcker. Den här var lite trög i början men den har blivit bättre och bättre. 🙂

Kommentera

