Top Ten Tuesday: Böcker som jag vill läsa under sommaren

Tisdag och temat inne hos The Broke and the Bookish är Top Ten Books On My TBR For Summer 2015. Sommaren har ju redan börjat, även om det ibland inte känns riktigt så vädermässigt, och med den sommarläsningen. Här kommer ett urval av  böcker som jag vill läsa eller lyssna på under sommaren.

1. Slutet på kedjan av Fredrik T Olsson har jag börjat lyssna på.

2. Mörkrets hjärta av Joseph Conrad. Ljudbok.

3. Den gränslöse av Jussi Adler-Olsen. Gissa om jag längtar efter att lyssna på den sjätte boken om Avdelning Q.

4. Nattfilm av Marisha Pessl

5. Snigelsommar av Lars Lerin. Ljudboken

6. Röde orm av Frans G. Bengtsson. Ljudboken

7. Himlens fånge av Carlos Ruiz Zafón.

8. Ru av Kim Thuy.

9. Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson. Ljudboken

10. Hyresgästerna av Sarah Waters. Ljudboken

10 thoughts on “Top Ten Tuesday: Böcker som jag vill läsa under sommaren

Kommentera

