En smakebit på søndag: Snigelsommar

Dagens smakbit kommer från Snigelsommar som är konstnären och författaren Lars Lerins andra ljudbok och uppföljaren till Det tysta köket som jag tidigare skrivit om i En smakebit på søndag. Jag fick tyvärr inte till det med att länka till bild på ljudboken nu när jag är på resande fot.

Jag har lyssnat på halva Snigelsommar och det var en ren njutning. Det är en kort berättelse och med ljudboken följer ett häfte innehållandes fantastiska fotografier och målningar. Lerin tillbringade sina sommarlov under 1970-talet på en liten gård mitt i Värmland, i Sunnemo socken och som läsare/lyssnare får man ta del av en i mångt och mycket svunnen tid.

Fler smakbitar finns inne hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten. Klicka på bilden så kommer du dit.

ad5ff-6473057481_ce462009e6_o

30 thoughts on “En smakebit på søndag: Snigelsommar

Kommentera

