En smakebit på søndag: Mr Mercedes

Så har en vecka gått igen och vilken vecka. Tillbaka efter semestern och full fart på jobbet, puh! Som vanligt håller jag på med två böcker (det har dock inte blivit så mycket läsning som jag önskat under veckan), Idioten av Fjodor Dostojevskij som nog kommer att ta lite tid, och så lyssnar jag på Mr Mercedes av Stephen King som dagens smakbit kommer från. Smakbiten kommer från början av boken.

image

En hård armbåge slog in i hans okben precis under höger öga och fyllde den sidan av synfältet med gnistrande fjärde juli-fyrverkerier. Med det andra ögat såg han mercedesen inte bara framträda ur dimman utan liksom bildas ur den. En stor går personbil, kanske en SL 500, modellen med  tolv cylindrar, och nu vrålade alla tolv.

ad5ff-6473057481_ce462009e6_oVill du vara med och/eller ta del av fler smakbitar? Besök då Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten.

38 thoughts on “En smakebit på søndag: Mr Mercedes

    • Jag läste också mycket King när jag var yngre, sen blev det ett långt uppehåll till för något år sen då jag återvände till författaren och det ångrar jag inte 🙂

Kommentera

