Sommarens klassikerläsning

klassikerutmaning_bild_LyransnoblesserUnder sommaren hade jag som plan att läsa två-tre klassiker i Lyrans klassikerutmaning och jag läste Mörkrets hjärta av Joseph Conrad (juni) och Röde orm av Frans G Bengtsson (juli). Jag hade också tänkt läsa Idioten av Fjodor Dostojevskij i augusti men pga semester och annat kom jag inte igång med den förrän i slutet av månaden och jag håller på med den nu.

Sommarens klassikerutmaning var lite av den morot jag behövde för att läsa fler klassiker och jag ska försöka hålla liv i det och läsa en och annan mellan alla andra böcker som jag vill läsa.

Och på tal om klassiker vilket man väl ändå kan säga att Harry Potter böckerna är? så lyssnade jag på den andra HP boken inläst av Stephen Fry i juli och det projektet tänker jag fortsätta med.

2 thoughts on “Sommarens klassikerläsning

Kommentera

