En smakebit på søndag: Lewispjäserna

Veckorna rullar på och det är söndag igen. Och som vanligt kan man dela med sig av en smakbit ur boken man läser. Jag har precis läst ut Hotell Angleterre och och smakbiten kommer från Lewispjäserna som jag tänker börja läsa idag. Jag har gillat de två första delarna i Peter Mays serie väldigt mycket och vill på sätt och vis dra ut på läsningen samtidigt som jag vill kasta mig över den avslutande delen. Smakbiten kommer från de första raderna i boken.

lewispjaserna

Nu reser han sig, ser sig om i sitt rum för sista gången och undrar om han verkligen har modet att genomföra det. Ska han lämna kvar brevet eller ska han inte? Kommer det verkligen att göra någon skillnad? Han kastar en blick på papperet, som nu har öppnat sig och står lutat mot datorskärmen där han hoppas att det ska synas. En värkande sorg fyller hans hjärta när han med blicken följer de sirliga bokstäverna han lärde sig skriva för så många år sedan… (s.9.)

ensmakebitpåsöndag

Fler smakbiter finns inne hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten

33 thoughts on “En smakebit på søndag: Lewispjäserna

  1. Jag har bara läst den första delen, Svarthuset, men jag tyckte den var mycket bra. Jag tänker fortsätta läsa serien, men jag vill spara lite på böckerna för att de verkar så bra 🙂

    • Den är poppis men alla genrer är inte för alla. 🙂 Fast jag tror att du kanske skulle gilla den. Peter May är en väldigt bra berättare, och det är härliga miljöer, stämning, intressant intrig. 🙂

Kommentera

